piątek, 4 kwietnia 2014

"Psychoterapia od kuchni"

To cykl spotkań z psychologami-praktykami organizowany przez Studenckie Biuro Karier Profil, poświęcony kulisom pracy psychologa klinicznego. Zaproszeni specjaliści zajmujący się na co dzień w różnych nurtach i obszarach terapii opowiedzą o swojej pracy i odpowiedzą na pytania studentów z nią związane - więcej http://www.profil.uni.lodz.pl/

środa, 13 listopada 2013

Żądamy twórczego uniwersytetu!

„Panie Rektorze, niech pan pomoże!” – takie okrzyki można było usłyszeć we wtorek przed budynkiem Wydziału Filologicznego UŁ. Grupa studentów zebrała się, by zamanifestować swoje poparcie dla idei Twórczego Uniwersytetu. Od zeszłego roku Uniwersytet Łódzki wprowadza koncepcję Twórczego Uniwersytetu. W ramach zorganizowanych konferencji zarówno wykładowcy akademiccy, jak i studenci zastanawiali się, jak taka uczelnia powinna wyglądać. – Poprzez dzisiejszą pikietę chcemy pokazać, że nie jest to jedynie abstrakcyjna idea. My, studenci, właśnie takiej kreatywnej uczelni potrzebujemy – Ola Niemirska, jedna z organizatorek, tłumaczy, skąd wziął się pomysł na demonstrację. Więcej: http://radioul.uni.lodz.pl/studenci-zadaja-tworczego-uniwersytetu/

środa, 6 listopada 2013

Piętnasty Wykład Rektorski

30 października 2013 r. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego odbył się Piętnasty Wykład Rektorski pt. "Czech Republic and Poland: Allies? Rivals? Neighbours and Friends!", który wygłosił Profesor Václav Klaus, były Prezydent Republiki Czeskiej.
Serdecznie zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wydarzenia.

czwartek, 24 października 2013

WSPÓŁPRACA UŁ I UNIWERSYTETU ZHENGZHOU

W dniu 22 października 2013 w chińskiej metropolii Zhengzhou w Prowincji Henan odbyło się uroczyste podpisanie umowy o współpracy akademickiej pomiędzy Uniwersytetem Łódzkim, a prestiżową uczelnią chińską Zhengzhou University. Program ”2+2” realizowany w ramach umowy, przewidujący współpracę obu uczelni uzyskał jako jedyny poparcie Ministerstw Szkolnictwa Wyższego Polski i Chin. Projekt ten ma na celu umożliwienie studentom zdobycia dyplomów obu uczelni na kierunku ’economics’ w jęz. angielskim. Pierwsze 2 lata student studiuje w Chinach w ZZU, a następnie kontynuuje kolejne 2 lata w UŁ.

UŁ reprezentowany był przez delegację w składzie Prorektora ds. współpracy z zagranicą - Prof. dr hab. Z. Wysokińską, Dziekana Wydziału Ekonomiczno- Socjologicznego - Prof. dr hab. P. Starostę, Dyrektora Instytutu Ekonomii - Prof. dr hab. E. Kwiatkowskiego oraz Kierownika Biura Współpracy z Zagranicą – Lilianę Lato. Bezpośrednio po podpisaniu oficjalnej umowy odbyła się dyskusja z Prezydentem ZZU prof. Liu Jiongtian, Vice-Prezydentem Chang Junbiao oraz Dziekanem Kolegium Międzynarodowego Shi Maosheng na temat przewidywanych form realizacji wspólnego programu. Program przewiduje także wymianę wykładowców i możliwość kontynuacji nauki na UŁ po ukończeniu studiów I-go stopnia. W programie tego typu biorą udział jedynie 63 uczelnie spoza Chin, a UŁ jest pierwszą w Polsce. Wniosek o rozpoczęcie programu złożono rok temu.

Prorektor ds. współpracy z zagranicą, Prof. Zofia Wysokińska wygłosiła wykład poprzedzający wystąpienie Kierownika BWZ UŁ - Liliany Lato prezentującej Uniwersytet Łódzki oraz kierunek ekonomia 300 zgromadzonym studentom chińskim. Spotkanie odbyło się w przyjaznej atmosferze, która dobrze rokuje przyszłej współpracy.

środa, 23 października 2013

DysTEFL – Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language

DysTEFL – Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language międzynarodowa konferencja objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i wydawnictwa Oxford University Press 11 października 2013, Łódź, Polska Międzynarodowa konferencja DysTEFL – Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language, objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz wydawnictwa Oxford University Press, stanowiła podsumowanie projektu DysTEFL. Odbyła się 11. października 2013, w hotelu Holiday Inn, w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 229/231 (www.hilodz.com). Jej uczestnikami było prawie 140 czynnych zawodowo nauczycieli, osób prowadzących szkolenia dla nauczycieli języka angielskiego jako obcego oraz studentów, przyszłych nauczycieli języka angielskiego z wielu krajów Unii Europejskiej, m.in. Cypru, Czech, Niemiec, Grecji, Węgier, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Językiem wykładowym był język angielski. Konferencja rozpoczęła się uroczystym otwarciem z udziałem Dziekana Wydziału Filologicznego UŁ prof. Piotra Stalmaszczyka oraz Prodziekana prof. Piotra Capa, którzy powitali uczestników konferencji, zaproszonych gości i mówców plenarnych. Następnie Margaret Crombie z Uniwersytetu Otwartego wygłosiła wykład plenarny zatytułowany „Sounds like gibberish …..well not for me! Approaches and strategies to help with language learning for those with dyslexia” dotyczący strategii i technik pomagających w nauczaniu języków obcych osób z dysleksją. Kolejnym etapem konferencji była dyskusja panelowa, moderowana przez Joannę Nijakowską (Uniwersytet Łódzki) i Judit Kormos (Uniwersytet Lancaster), w której udział wzięli zaproszeni goście oraz mówcy plenarni, specjaliści z zakresu nauczania języków obcych i specyficznych trudności w uczeniu się – dysleksji rozwojowej: Margaret Crombie (Uniwersytet Otwarty, Wielka Brytania), Anne Margaret Smith (ELT well, Wielka Brytania), Janet Enever (Uniwersytet Umea, Szwecja), Marina Mattheoudakis (Uniwersytet Arystotelesa w Salonikach, Grecja) oraz Dina Tsangari (Uniwersytet Cypryjski, Cypr). Tematem dyskusji były materiały wchodzące w skład kursu DysTEFL oraz możliwości ich zastosowania w celu szkolenia przyszłych i obecnych nauczycieli języka angielskiego jako obcego w krajach Unii Europejskiej. Następnie Anne Margaret Smith z ELT well wygłosiła drugi wykład plenarny na temat praktyki nauczania języka angielskiego i pracy z uczniami dyslektycznymi zatytułowany „Inclusive language teaching: Principled practice for teaching English to dyslexic learners”. Ostatnim etapem konferencji była prezentacja opracowanego przez partnerów projektu DysTEFL kursu mającego na celu podniesienie świadomości i kwalifikacji nauczycieli w zakresie potrzeb edukacyjnych i sposobów pracy z osobami z dysleksją na lekcjach języka obcego. W czasie konferencji zostało przeprowadzonych dziesięć warsztatów, odpowiadających dziesięciu rozdziałom kursu, w dwóch sesjach po pięć warsztatów. Uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w dwóch wybranych przez siebie warsztatach. Ich celem było zapoznanie nauczycieli z zagadnieniem dysleksji, rozpoznawaniem jej symptomów oraz szerokim repertuarem metod, technik i narzędzi pozwalających na zwiększenie jakości i efektywności pracy z uczniem z dysleksją na lekcjach języka obcego. Projekt Dystefl jest realizowany wspólnie przez Katedrę Pragmatyki Językowej, Wydział Filologiczny UŁ i Biuro Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych w ramach Programu Uczenie się przez całe życie - Comenius. Więcej informacji na temat projektu i jego rezultatów znajduje się na stronie www.dystefl.eu Galeria zdjęć: http://www.flickr.com/photos/promocja_ul/sets/72157636684184335/